BLOG o komunikaci

BILANCOVÁNÍ, PLÁNOVÁNÍ a STRATEGIE

Na přelomu roku především, ale také při změně zaměstnání nebo po dokončení nějaké životní etapy, je super užitečné si uplynulé období zbilancovat, a pak vědomě naplánovat co dále. V tomto postu se s vámi podělím o to, jak to dělám já. Ke každé části napíšu nejdříve stručné shrnutí, a pak dám k dispozici video, kde to podrobně vysvětluji. Na konci postu...

Jak na… Řízení vzdělávání ve firmě (2)

V první části tohoto mini seriálu jsem vám ukázal jak sestavit ve firmě Career-path (kariérní plán) a k čemu to slouží. Dnes probereme další dva aspekty řízení vzdělávání, a to: Přehled kompetencí zaměstnanců Individuální vzdělávací plány (a jak je využít) Obojí zase bude včetně příkladů, které si můžete snadno stáhnout a rovnou využít ve své firmě. 2. Přehled...

Jak na… Řízení vzdělávání ve firmě (1)

Velkou částí mé práce je, že pomáhám ve firmách svých klientů nasazovat a rozvíjet interní vzdělávání. Tedy systém, kdy místo nakupování externích školení (pro core competence), vyškolíme interní odborníky na to, aby uměli své know-how dále předávat. Občas z legrace říkám, že „školím školitele jak dobře školit“. To ale nestačí. Aby interní vzdělávání fungovalo, a hlavně přinášelo všechny své...

Komunikuješ i sám se sebou? Já ano.

V první půlce září 2010 se se mnou z ničeho nic rozešla přítelkyně Barča a zcela nevědomě tím odstartovala jednu z nejdůležitějších součástí mého dospělého života.   Cítil jsem se zklamaný, měl jsem zmatek v hlavě a rozhodně jsem neměl chuť se někomu svěřovat. A tak jsem 19.9.2010 napsal sám sobě email, který začínal slovy „Podlehl jsem úvaze zapisovat si své vlastní...

Jak vést obchodní jednání, na která se zákazníci těší?

Co dělá dobrého obchodníka? To, že udělá obchod. A udělá jej takovým způsobem, že s ním zákazník chce spolupracovat opakovaně.   Jak se stát dobrým obchodníkem? Nebuďte prodejci. Buďte obchodníci – konzultanti.   Jaký je mezi nimi rozdíl? Konzultant je na straně zákazníka. Doopravdy. Je tam proto, aby zákazníkovi poradil, navrhnoval oboustranně výhodná řešení a nechal zákazníka ať si...

Sebehodnocení komunikačních dovedností

Když školím ve firmách „celé“ prezentační dovednosti, tedy ne jenom jeden tématický workshop, ale dle požadavků klienta na míru udělanou kombinaci kurzů P1-P5, děláme s klienty na začátku a na konci celé série i sebehodnocení. Je to cenné k tomu uvědomit si, jak na tom jsem, ujasnit kde přesně to komu drhne a taky na konci vidět, že to opravdu pomohlo. Nebo, že je...

Jak poznat dobrý kurz?

Podle výsledků, to je jasné. Ale co to ve skutečnosti znamená?? Jaké výsledky mají doopravdy smysl? Po čem se ptát a na co se zaměřit? Skoro každá vzdělávací aktivita má na konci nějaký „dotazník spokojenosti účastníků“. Ale to, že jsou podle něj účastníci spokojení, reflektuje mnohem více, že „kurz měl příjemný průběh„, než jeho skutečnou kvalitu a přínos. Zejména,...

Galerie motivačních citátů ke komunikaci

Galerie tipů a triků k tématu

Neposílejte blbé životopisy!

  Před časem jsem psal Co vlastně chtějí personalisté, dnes dostanete přídavek. Ještě předtím, než vás personalista vůbec pozve na pohovor, bude číst váš životopis. A podle něj se rozhodne, zda vás pozve. Proto je kriticky důležité mít jej dobrý a zaujmout.  O tom jak jej napsat „správně“ jsou celé weby, ale „správně napsaný“ životopis ještě neznamená funkční. Nebo zajímavý....